Nuffnang Ads

Thursday, January 10, 2013

BHG 2: Ustaz Azhar Idrus - CALON KE NERAKA JAHANAM!




Pada pandangan peribadi saya, beliau merupakan seorang TALENT-berKARAKTER yang amat luar biasa HEBATNYA didalam BIDANGNYA!

Sayalah ORANG PERTAMA yang akan menghalang BELIAU, jika Insan ini ingin dicampakkan olih PARA ULAMA' FEQAH 'Beriktiraf" dan 'Bertauliah'  ke NERAKA JAHANAM itu!


ANALISIS CERAMAHNYA :

1. Beliau Lebih Menggunakan MINDA daripada HATI apabila membicarakan Q&A (Soal-Jawab Agama dengan iringan humor-sentak jenaka)

2. Ceramahnya bercorak 'BASIC' (ASAS) yang telahpun sama-sama kita ketahui dan tidak langsung melanggar HUKUM-hakam ITU(Feqah)

3. Beliau mengilak untuk menjawab soalan-soalan berat JEMAAH, yang lebih memerlukan KEPAKARAN dan Tauliah (Authority) untuk menjawabnya.

4. Menghadhiri ceramahnya lebih dirasakan SEORANG USTAZ sedang mengajar  mengaji Muqadam lagaknya dan Jemaah amat menyenangi akan TREND ini.

5. Tiada PUTAR-BELIT "politik'  kecuali SENTAKAN-JENAKAnya yang neutral.

6. Beliau  memetik  RUJUKAN "Basic", sejajar dan selaras dengan apa yang kita ketahui melalui pembacaan dan pendengaran.

7. Yang  TERHEBAT, majoriti Jemaahnya terdiri dari 'Generasi-Muda' yang berpendidikan dan MENELAN ceramahnya berdasarkan MINDA masing-masing.

KESIMPULAN:

 Beliau seorang Insan yang Luar Biasa, TUTURNYA penuh  'Drama-Sentakan-Airmata-Jenaka' yang membuatkan Jemaahnya sampai ke 'Climax' hujahnya.

Sesungguhnya,  'HE's A KILLER!'



No comments:

Post a Comment