Nuffnang Ads

Wednesday, January 2, 2013

apabila MATI itu ESOK !


"Tidak terniat oleh ku untuk mengajarkan agama kecuali MEMBISIKAN  Jalan Kembali ketelinga anak-anakku  melalui PERJALANAN USUL sebagaimana yang diperturunkan oleh Ulamaq Ulamaq Tasawuf terdahulu..."


Ketika usia kita remaja, kau dan  aku banyak menyaksikan kematian yang berbagai-bagai cara, ramai diantaranya berbulan-bulan mengalami kepayahan sehingga HILANG INGATAN ketika kematian itu menemuinya. Tidak sedikit jua kau dan aku  saksikan,  ramai yang MENCAKAR DINDING apabila melihat akan KEMATIAN itu tiba ! Maka teringat oleh kau dan ku, pesanan orang-orang tua terdahulu,  bahawa sebenarnya mereka tidak MENEMUI Jalan Kembali Itu. Mati itu adalah wajib, Mati itu adalah benar, Mati itu pasti sampai diESOK HARI !

Aku harap, kau dan aku akan sempat memperkongsikan JALAN KEMBALI ini kepada anak-anakku  sebelum tibanya ESOK hari. Ikutilah kisah dan pengalaman 'Aku dan Dia'  dalam proses mencari JALAN KEMBALI  yang diperolehi daripada  mereka yang TULUS-MULUS hatinya! Sesungguhnya, kau dan aku tidak menemuinya pada 'RIAK dan TAKBUR'.

1 comment: