Nuffnang Ads

Sunday, January 20, 2013

BHG 2: JALAN KEMBALI KEPADANYA



SESUNGGUHNYA, kejadian yang bernama MANUSIA itu adalah sebaik-baik kejadian  dimuka bumi ini kerana Tuhan melengkapkannya dengan organ formula yang dikenali sebagai OTAK yang bolih menghasilkan MINDA/DAYA FIIR dan organ-organ lainnya agar manusia akan dapat mengetahui dan mengenal akan KEWUJUDAN TUHAN itu sendirinya.

Ketika BERMULAnya TITIK MULA itu yang berupa ZAT NUR, maka ianya telah mencetus satu letupan yang teramat kuat (sebagaimana yang diyakini oleh The Big Bang Theory tetapi tidak sama) maka terjadilah sekalian alam ini yang mana BUMI berpusing-pusing laju, jatuh kebawah dengan dikelilingi olih tenaga yang amat kuat.

Maka wujudlah manusia pertama yang bernama Adam itu sebagai hasil formula SAINS dan FISIK serta dipelopori olih unsur-unusr META yang teramat sukar dimengerti dan difahami keculai mereka yang sampai keMAQAMnya yang tertinggi.

Maka terjadi juga binatang yang bertaraf ADAM (Binatang Pertama) dan maka kemudian  membiaklah ia saperti manusia ADAM itu.

Begitu juga lembu dan kambing serta ayam itu, masing-masing ada NENEK MOYANGnya yang bertaraf Adam itu!
Cubalah bayangkan betapa KERDILNYA kejadian-kejadian ini,  termasuk KAU dan AKU berbanding dengan kuasa yang MENJADIKANNYA!


No comments:

Post a Comment